tisdag 2 december 2008

All massiv pedagogisk hets...

Babysim, babysång, pedagogiska böcker och lekar, skivor att spela under nätterna, datorer för småbarn - det verkar aldrig ta slut. En oändlig mängd med prylar och aktiviteter för att barnen ska lära sig viktiga grejer tidigt.
Underförstått: om du inte köper dessa pedagogiska produkter/leker dessa pedagogiska lekar så får du ett B-barn, dömt till kassa jobb, usel karriär och oförmåga att citera Nietsche på originalspråk vid framtida vinprovningar och diplomatbjudningar.

Jag tror att hela skiten leder till stress. Att softa med ungar tror jag är mer pedagogiskt än man tror.

Däremot måste jag faktiskt styra upp mitt taffliga gitarrspel till Astrid Lindgrens Luffarvisa, den kan nog få ett skönt och lagom pedagogiskt Gösta Linderholm-sväng. Klart grabben ska ha ett gött sväng i sin barndom. Och kramar.

1 kommentar:

Andy sa...

Jag hade inget av det där och mig blev det fan (inte) folk av.

Hmmm.