torsdag 5 februari 2009

GAAAH, Facebook - de sysslolösa idioternas klubb

Skapade igår motvilligt ett Facebookkonto, igen. Denna gång enbart för att skamlöst bedriva propaganda för mitt band Marulk. Mitt förra FB-konto stängde jag ner efter att ha insett att jag inte behövde ett intellektuellt degenererande vuxendagis i mitt liv. Idag loggade jag in igen och blev omedelbart bombaderad med meningslös information i en sån omfattning att drabbades av yrsel och famlade efter stöd. Se nedan:

NN har spanat in ultraljudsbilder för 2 timmar sedan - Kommentera - GillaOgilla - Visa feedback (8)Dölj feedback (8)
Du och FF gillar detta.
FF gillar detta.
KK kl. 11:11 den den 5 februari
Wow, ska du bli pappa!? Då får man gratulera.
Visa 5 till kommentarer...
HH kl. 13:05 den den 5 februari
Coolt, o grattis, att du var så potent!
Skriv en kommentar ...

Danne Palm www.myspace.com/marulk för 21 timmar sedan - Kommentera - GillaOgilla
Du gillar detta.
Skriv en kommentar ...

Alternativ
Mer om GG Mindre om GG
Mer om LL Mindre om LL
Alternativ
FF och DD har blivit Marulk-fans. - Se fler sidor
Musiker - 18 fans
Klassisk rock på nytt sätt – old school mot framtiden! När musikbranschen krisar så får rockdrömmen hitta nya vägar. Marulk har jobbat stenhårt med s...
Se fler sidor
Alternativ
Mer om TT Mindre om TT
Fler Evenemangshändelser Färre Evenemangshändelser
Alternativ
MM kommer att delta i The Lyndon Seven på TV. - Kommentera - Gilla Ogilla - OSA till detta evenemang
Du gillar detta.
Skriv en kommentar ...

Alternativ
Mer om ÖÖ Mindre om ÖÖ
Alternativ
ÖÖ har blivit fan till Semlor. - Kommentera - Gilla Ogilla - Visa feedback (1)Dölj feedback (1) - Bli ett fan - Se fler sidor
Mat och dryck - 770 fans
Kommentera - Gilla Ogilla - Visa feedback (1)Dölj feedback (1) - Bli ett fan - Se fler sidor
Du och YY gillar detta.
YY gillar detta.
Skriv en kommentar ...
Alternativ
Mer om RR Mindre om RR
Fler Vänner-händelser Färre Vänner-händelser
Alternativ
RR och QQ har blivit vänner med hjälp av verktyget Personer du kanske känner.
Alternativ
Mer om WW Mindre om WW
Fler Statushändelser Färre Statushändelser
Alternativ
ZZ http://open.spotify.com/track/7Mw2F1OBh3NprnnQedT1XU för 4 timmar sedan - Kommentera - Gilla Ogilla


Allt detta, sen igår eftermiddag! Om jag scrollar lite får jag troligen tio sidor trams till? Informationsöverflöd någon?
Jag ska tala om vad jag ogillar. ALLT!
Klubbar för semlor, Schlager eller icke-schlager, vad folk tittar på på TV, folks jävla semesterbilder, halvt eller helt okända människors statusuppdateringar, foton, kommentarer och precis allt som gör FB till vad det är. Det är ett virtuellt knark, ett bröd med skådespel för en uttråkad medelklass desperat efter mål och mening i sina liv.
Vän av ordning påpekar nu att jag är rätt så aktiv på Myspace. Sant, men MS har mindre idioti inbyggt och är dessutom helt oumbärligt om man är musiker. Så fuck off med fler jämförelser. Facebook bygger på ickehändelser, skvaller och är ett sånt massivt hån mot vad relationer borde vara.

Så jag erkänner att jag har helt och hållet egoistiska motiv för att finnas på FB. Jag vill sprida propaganda om mitt band. Ja, jag kommer att tacka ja till din vänförfrågan därför att du kanske kommer att gilla mitt band. Jag kommer inte att svara på dina knuffar, tacka för dina presentfiskar, gå med i din ninjaklan, gå med i din klubb för att Knesset ska sändas i repris på ZTV eller kommentera din frozen margarita på Phuket-foto.
Är du min vän så har du min mail och mitt nummer står i katalogen.

Inga kommentarer: